Vizualizări: 9251
			               
               Indicele viabilităţii pentru mass-media din Moldova
              10 Aprilie 2012 — „În anul 2011 mass-media din Republica Moldova a înregistrat un uşor progres, iar cetăţenii continuă să aibă încredere în mass-media în defavoarea politicienilor”, aceasta este concluzia Studiului privind Indicele viabilităţii mass-media. Conform acestuia, lumea politică are conexiuni puternice cu mass-media din Moldova, de aceea neîncrederea cetăţenilor în politicieni poate afecta oarecum şi încrederea în mass-media.
Printre schimbările pozitive înregistrate în mass-media din Moldova au fost: aprobarea noului Cod Etic al Jurnaliştilor, utilizarea prevederilor Legii cu privire la Libertatea de Exprimare adoptată în 2010, dezvoltarea mass-media on-line.
Dincolo de schimbările pozitive, experţii au semnalat şi anumite probleme care au efect negativ asupra dezvoltării mass-media din Moldova, printre acestea se numără: nerespectarea principiilor etice, lipsa legislaţiei care să reglementeze activitatea blogger-ilor, lipsa investigaţiilor radio şi TV.
Potrivit studiului cea mai gravă problemă a mass-media din Moldova este nerespectarea principiilor deontologiei profesionale, care se manifestă prin plagiat, comportament inadecvat al mass-media în perioada electorală, încălcarea dreptului persoanelor la prezumpţia nevinovăţiei. Experţii presupun că această problemă vine din insuficienţa instruirii jurnaliştilor în timpul studiilor, dar şi a instruirii continue a reprezentanţilor mass-media după finisarea studiilor.
În pofida faptului că studiul semnalează apariţia a tot mai multe mass-media on-line, experţii sunt de părerea că mediul de informare on-line are nevoie de un cadru legal care să reglementeze activitatea acestuia. Experţii susţin că blogger-ii sunt cei care se află în afara cadrului legal şi care nu pot fi pedepsiţi în cazul nerespectării normelor deontologice.
Studiul privind Indicele viabilităţii mass-media (Media Sustainability Index) este realizat de către IREX, prin intermediul USAID. Cercetarea apreciază şi analizează situaţia mass-media din 21 de ţări din Europa şi Eurasia.
                            Printre schimbările pozitive înregistrate în mass-media din Moldova au fost: aprobarea noului Cod Etic al Jurnaliştilor, utilizarea prevederilor Legii cu privire la Libertatea de Exprimare adoptată în 2010, dezvoltarea mass-media on-line.
Dincolo de schimbările pozitive, experţii au semnalat şi anumite probleme care au efect negativ asupra dezvoltării mass-media din Moldova, printre acestea se numără: nerespectarea principiilor etice, lipsa legislaţiei care să reglementeze activitatea blogger-ilor, lipsa investigaţiilor radio şi TV.
Potrivit studiului cea mai gravă problemă a mass-media din Moldova este nerespectarea principiilor deontologiei profesionale, care se manifestă prin plagiat, comportament inadecvat al mass-media în perioada electorală, încălcarea dreptului persoanelor la prezumpţia nevinovăţiei. Experţii presupun că această problemă vine din insuficienţa instruirii jurnaliştilor în timpul studiilor, dar şi a instruirii continue a reprezentanţilor mass-media după finisarea studiilor.
În pofida faptului că studiul semnalează apariţia a tot mai multe mass-media on-line, experţii sunt de părerea că mediul de informare on-line are nevoie de un cadru legal care să reglementeze activitatea acestuia. Experţii susţin că blogger-ii sunt cei care se află în afara cadrului legal şi care nu pot fi pedepsiţi în cazul nerespectării normelor deontologice.
Studiul privind Indicele viabilităţii mass-media (Media Sustainability Index) este realizat de către IREX, prin intermediul USAID. Cercetarea apreciază şi analizează situaţia mass-media din 21 de ţări din Europa şi Eurasia.

                    Autor: Centrul pentru Jurnalism Independent                    
                    Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
                 
              Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2422
 - Afaceri 809
 - Angajări & Joburi 167
 - Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
 - Artă & Cultură 127
 - Bănci & Asigurări 18
 - Blogosfera 110
 - Concursuri & Licitații 16
 - Construcţii & Infrastructură 47
 - Dezvoltare Regională 1671
 - Diaspora 3
 - Drepturile Omului & Justiţie 564
 - eBooks / eReviste / eDocumente 7
 - Economic & Statistică 329
 - Educaţie & Instruire 751
 - Export și Investiții 17
 - Externe 165
 - Fashion 0
 - Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
 - Industrie 10
 - IT 30
 - Media & Publicitate 365
 - Mediu 36
 - Mesaje 8
 - Oferte & Prețuri 16
 - Ong & Societate Civilă 1352
 - Persoane Publice 140
 - Politic & Electorala 1305
 - Procuratura & MAI 120
 - Public Relations 32
 - Resurse Web 12
 - Sănătate & Medicină 125
 - Sindicate 4
 - Social 580
 - Sport 12
 - Ştiinţă 80
 - Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
 - Telefonie & Comunicaţii 29
 - Turism 33
 
