Nume
Parola
Vizualizări: 2802
Președintele Nicolae Timofti a apreciat pozitiv participarea vinificatorilor autohtoni la Expoziția internațională specializată ”Wine & Delicacies” din Praga
Praga, 24 Aprilie 2014 — Pe 24 aprilie 2014, în contextul participării la Summit-ul aniversar al Parteneriatului Estic, desfășurat la Praga, Cehia, președintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, a vizitat standul colectiv al producătorilor din Republica Moldova, inclusiv din regiunea stângă a Nistrului, care și-au expus vinurile și băuturile alcoolice tari la Expoziția internațională specializată ”Wine & Delicacies”.
Președintele a discutat cu fiecare din cei 15 întreprinzători, apreciind pozitiv prestația vinificatorilor autohtoni la acest eveniment. Nicolae Timofti s-a arătat interesat de sortimentul de produse moldovenești prezentate, exprimându-și încrederea că agenții economici din Moldova își vor găsi parteneri de afaceri pe piața Uniunii Europene.
Menționăm că, participarea cu un stand colectiv, în perioada 23 - 25 aprilie curent, la Expoziția internațională ”Wine & Delicacies” a producătorilor de pe ambele maluri ale Nistrului este organizată de Camera de Comerţ şi Industrie cu asistența financiară a Programului UE-PNUD ”Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii” și cu suportul Ambasadei Republicii Moldova în Republica Cehă.
La standul colectiv sunt expuse vinuri seci din struguri, băuturi alcoolice tari, lichioruri, divinuri și vinuri spumante fabricate de companii de pe ambele maluri ale Nistrului, printre care se numără: SA ”Cimișlia”, SA ”Barza Albă”, SRL ”Ampelos”, SRL ”Chateau Vartely”, SRL ”Renaissance Perfect”, Combinatul de vinuri și divinuri ”Kvint”, SA ”Buket Moldavii”, SRL ”Stroenți”, SRL ”Evrosad”, precum și IMM membre ale Asociației Micilor Producători de Vin din Moldova.
Ludmila Gogu, director general al SRL ”Chateau Vartely”, a spus că Cehia este o piață cu un mare potențial pentru vinurile moldovenești. ”Deja suntem prezenți pe piața ceha cu vinuri demidulci, însă vrem să le propunem consumatorilor de aici și vinuri seci, iar Expoziția internațională specializată «Wine & Delicacies» este o platformă eficientă pentru a ne promova și a găsi noi parteneri de afaceri”, a remarcat sursa citată.
Alexandr Gordiiciuc, șef al Departamentului marketing și vânzări al companiei ”Buket Moldavii”, a afirmat că piața cehă prezintă interes pentru întreprinderea sa. ”Pe parcursul lucrului la stand, am inițiat contacte cu potențiali parteneri referitor la distribuirea băuturilor noastre în Cehia. De asemenea, ne-am familiarizat cu cerințele consumatorilor, ne-am informat despre posibilitățile de export în UE. Sper ca noile contacte să se transforme în parteneriate durabile”, a spus interlocutorul.
În a doua jumătate a zilei de astăzi, la Camera Economică a Cehiei, întreprinzătorii din Moldova vor participa la Bursa de contacte de afaceri.
Programul „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii" este implementat de PNUD Moldova, în perioada anilor 2012- 2015, cu un buget total de 10,600,000 Euro, acordați de Uniunea Europeană (9,500,000 EUR) și PNUD (1,100,000 Euro). Programul contribuie la promovarea încrederii între ambele maluri ale Nistrului prin implicarea autorităților locale, societății civile, comunității de afaceri și altor părți interesate în activitățile de dezvoltare economică și socială a comunităților locale.
Sursa: www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook