Nume
Parola
Vizualizări: 5059
Rezultatele Proiectului „Parteneriat Global pentru Educaţie în Moldova”, prezentate în cadrul Conferinţei Naţionale „Educaţia timpurie. Realizări şi perspective”
or. Chişinău, 21 Octombrie 2014 — Rezultatele Proiectului „Parteneriat Global pentru Educaţie în Moldova”, prezentate în cadrul Conferinţei Naţionale „Educaţia timpurie. Realizări şi perspective”

Din 2006 pînă în 2014, Ministerul Educației, cu sprijinul „Parteneriatului Global pentru Educație” şi în parteneriat cu Banca Mondială şi UNICEF, a renovat și redeschis 21 de centre comunitare de educaţie timpurie și 83 de grădinițe:

• 50 de grădinițe şi 21 Centre comunitare în 2006-2010
• 33 de grădinițe în 2012-2014

Au fost create 4 Centre de Reabilitare pentru copii cu cerințe educaționale speciale:

• în grădinița „Spicușor” din or. Criuleni
• în grădiniţa nr. 2 din or. Strășeni
• în grădiniţa nr. 8 din or. Ceadîr-Lunga
• în grădiniţa „Povestea” din or. Nisporeni

A fost creat acces la educație pentru 10.135 de copii. Dintre aceștia, 8.834 de copii în 2066-2010 și 1.697 de copii în 2012-2014.

A instruit 30 formatori mentori naționali, 260 formatori mentori locali și 40 inspectori preșcolari, promovînd, astfel, Programul Național de Mentorat – o practică recunoscuta a fi inovativă și de succes. În cadrul acestui program, 8.000 educatori din toată țara au fost instruiți și 7.000 (din cei 8.000) – mentorați de către colegii lor mentori.

Toți angajații Centrelor de Reabilitare pentru copii cu cerințe educaționale speciale, împreună cu reprezentanții Administrațiilor Locale și părinții, au fost instruiți privind importanța incluziunii timpurii a copiilor. În același timp, au fost create și instruite 926 echipe comunitare formate din educatori, asistenți sociali și asistenți medicali, care lucrează cu părinții, promovînd aceleași mesaje de dezvoltare.

În cadrul proiectului, 553 grădinițe au primit mobilier, 87 grădinițe – terenuri de joacă și sport, iar cele 4 Centre de Reabilitare au fost dotate cu echipament specializat și vehicule.

Cele 130 centre de mentorat (în grădinițe) au fost asigurate cu echipament tehnic și cărți. Și toate cele 1529 instituții preșcolare din țară au primit materiale didactice și cărți pentru copii, cadre didactice și părinți.

În ultimii opt ani, Ministerul Educației a oferit tuturor educatorilor din Republica Moldova ghiduri și materiale didactice necesare: „Standardele de dezvoltare a copilului de la naștere pîna la 7 ani”, „Standardele profesionale naționale”, Ghidul „1001 idei pentru o educație timpurie de calitate”, Ghidul pentru cadrele didactice din domeniul educație timpurie, Ghidul metodologic pentru monitorizarea pregătirii copiilor pentru școală, „Ghidul pentru educația incluzivă”. La fel, echipele comunitare lucrează cu părinții, avînd la îndemînă Ghidul „Comunicăm eficient cu părinții”. Iar site-ul www.prescolar.md poate fi accesat de toți cei, care cred ca educația timpurie este importantă pentru creșterea și dezvoltarea copiilor.

Proiectul „Parteneriat Global pentru Educaţie” este implementat de către Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Banca Mondială şi UNICEF.
CONTACTE:
Ministerul Educaţiei
PROIECTUL „PARTENERIAT GLOBAL PENTRU EDUCAŢIE”
Telefon: +373 22 233897, Fax: +373 22 233 139
E-mail: proiectpge@gmail.com
Web: www.prescolar.md