Vizualizări: 3669
			               
               Viceministra Educaţiei, Loretta Handrabura, a efectuat o vizită de documentare la două şcoli profesionale din Orhei
              Chişinău, 27 Iunie 2012 — Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, a vizitat şcolile profesionale din oraşul Orhei şi din satul Cucuruzenii de Sus, raionul Orhei. Activitatea  face parte  din seria de vizite de documentare şi monitorizare a instituţiilor de învăţământ secundar-profesional şi mediu de specialitate din ţară. 
Viceministra educaţiei s-a informat despre procesului instructiv-educativ şi, în special, despre desfăşurarea sesiunii de examene. De asemenea, dna Loretta Handrabura s-a documentat despre infrastructura instituţiilor, laboratoare, săli de clasă, fondul de carte, materialele didactice, cantinele şi căminele studenţeşti. Dumneaei a participat şi la examenele de absolvire şi a discutat cu elevii din aceste şcoli. Printre problemele enunţate de studenţi, cel mai frecvent invocate au fost baza tehnico-materială învechită şi insuficientă, dar şi lipsa materialelor didactice moderne.
Viceministra educaţiei a solicitat administraţiilor şcolilor informaţii despre agenţii economici cu care aceştia colaborează. De asemenea, le-a sugerat managerilor să invite agenţii economici din regiune să se implice în procesul de pregătire a specialiştilor. „Administraţia instituţiilor din domeniul învăţământului profesional trebuie să creeze şi să menţină un dialog permanent cu agenţii economici, în vederea consolidării parteneriatelor publice-private de formare profesională a viitorilor specialişti. Agenţii economici trebuie să fie parte a procesului de elaborare a programelor de studii, de realizare a procesului de instruire şi evaluare, pentru ca, tinerii să-şi poată realiza practica în producţie în cadrul acelor întreprinderi şi să fie suficient de bine pregătiţi pentru a fi chiar angajaţi, ulterior, de către agenţi”, a specificat viceministra educaţiei.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, Direcţia învăţămînt secundar-profesional şi mediu de specialitate efectuează monitorizarea şcolilor profesionale. Procesul va fi urmat de cartografierea instituţiilor de învăţămînt profesional; de finalizarea documentelor de politici necesare; de consolidarea cadrului instituţional al Direcţiei VET din cadrul Ministerului Educaţiei; de elaborarea standardelor ocupaţionale, educaţionale, a Cadrului Naţional al Calificărilor VET (CNC), curricula modulare; de elaborarea mecanismelor de asigurare a calităţii învăţământului şi formării în VET etc.
Măsurile sunt realizate în contextul reformei ample care a început şi urmează să fie implementată în domeniul învăţămîntului vocaţional-tehnic de către Ministerul Educaţiei în următoarea perioadă.
                            Viceministra educaţiei s-a informat despre procesului instructiv-educativ şi, în special, despre desfăşurarea sesiunii de examene. De asemenea, dna Loretta Handrabura s-a documentat despre infrastructura instituţiilor, laboratoare, săli de clasă, fondul de carte, materialele didactice, cantinele şi căminele studenţeşti. Dumneaei a participat şi la examenele de absolvire şi a discutat cu elevii din aceste şcoli. Printre problemele enunţate de studenţi, cel mai frecvent invocate au fost baza tehnico-materială învechită şi insuficientă, dar şi lipsa materialelor didactice moderne.
Viceministra educaţiei a solicitat administraţiilor şcolilor informaţii despre agenţii economici cu care aceştia colaborează. De asemenea, le-a sugerat managerilor să invite agenţii economici din regiune să se implice în procesul de pregătire a specialiştilor. „Administraţia instituţiilor din domeniul învăţământului profesional trebuie să creeze şi să menţină un dialog permanent cu agenţii economici, în vederea consolidării parteneriatelor publice-private de formare profesională a viitorilor specialişti. Agenţii economici trebuie să fie parte a procesului de elaborare a programelor de studii, de realizare a procesului de instruire şi evaluare, pentru ca, tinerii să-şi poată realiza practica în producţie în cadrul acelor întreprinderi şi să fie suficient de bine pregătiţi pentru a fi chiar angajaţi, ulterior, de către agenţi”, a specificat viceministra educaţiei.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, Direcţia învăţămînt secundar-profesional şi mediu de specialitate efectuează monitorizarea şcolilor profesionale. Procesul va fi urmat de cartografierea instituţiilor de învăţămînt profesional; de finalizarea documentelor de politici necesare; de consolidarea cadrului instituţional al Direcţiei VET din cadrul Ministerului Educaţiei; de elaborarea standardelor ocupaţionale, educaţionale, a Cadrului Naţional al Calificărilor VET (CNC), curricula modulare; de elaborarea mecanismelor de asigurare a calităţii învăţământului şi formării în VET etc.
Măsurile sunt realizate în contextul reformei ample care a început şi urmează să fie implementată în domeniul învăţămîntului vocaţional-tehnic de către Ministerul Educaţiei în următoarea perioadă.
                    Autor: Ministerul Educatiei                    
                    Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
                 
              Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2423
 - Afaceri 809
 - Angajări & Joburi 167
 - Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
 - Artă & Cultură 127
 - Bănci & Asigurări 18
 - Blogosfera 110
 - Concursuri & Licitații 16
 - Construcţii & Infrastructură 47
 - Dezvoltare Regională 1671
 - Diaspora 3
 - Drepturile Omului & Justiţie 564
 - eBooks / eReviste / eDocumente 7
 - Economic & Statistică 329
 - Educaţie & Instruire 751
 - Export și Investiții 17
 - Externe 165
 - Fashion 0
 - Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
 - Industrie 10
 - IT 30
 - Media & Publicitate 365
 - Mediu 36
 - Mesaje 8
 - Oferte & Prețuri 16
 - Ong & Societate Civilă 1352
 - Persoane Publice 140
 - Politic & Electorala 1305
 - Procuratura & MAI 120
 - Public Relations 32
 - Resurse Web 12
 - Sănătate & Medicină 125
 - Sindicate 4
 - Social 580
 - Sport 12
 - Ştiinţă 80
 - Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
 - Telefonie & Comunicaţii 29
 - Turism 33
 
