Nume
Parola

Cum scriem un comunicat de presă

Atunci când editaţi un comunicat de presă, ar fi bine să ţineţi cont de următoarele sfaturi:  

Poate fi considerat ştire, ceea ce publicaţi? Un comunicat de presă are scopul de a aduce la cunoştinţa publicului informaţia dvs. Un bun comunicat de presa trebuie sa răspundă întrebărilor cine?, ce?, unde?, când? şi de ce?, oferind pentru media informaţii utile despre organizaţia, produsul, serviciul sau evenimentul pe care doriţi să îl anunţaţi. Daca mesajul dvs. sună ca o reclamă, rescrieţi-l.

Începeţi în forţă! Titlul şi primul paragraf trebuie să conţină subiectul. Restul comu­nicatului trebuie sa conţină detaliile. Daca în câteva secunde nu îi atrageţi atenţia cititorului (reporterului), comunicatul nu va avea efectul dorit.

Scrieţi pentru presă! Sunt situaţii în care mass-media, în special cele electronice, vor publica comunicatul de presă fără modificări sau cu foarte puţine modificări. În acest caz, încercaţi să prezentaţi subiectul aşa cum aţi vrea sa fie spus mai departe. Chiar daca subiectul dvs. nu este preluat, poate face o buna impresie.

Nu orice subiect constituie o ştire. Entuziasmul dvs. faţă de un subiect nu îi conferă acestuia neapărat valoarea de ştire. Trebuie să vă gândiţi la publicul dvs. Mai considera cineva ca subiectul este interesant?

Dacă sunteţi din sfera afacerilor, să presupunem ca aţi depus un efort considerabil pentru a deschide un magazin de suveniruri. Anunţarea lansării unei afaceri este întotdeauna un moment de exaltare, dar pentru presă lansarea unui magazin este o ştire neinteresanta. Ar trebui sa va concentraţi asupra a ceea ce face ca magazinul dvs. sa fie diferit: produse şi servicii în exclusivitate sau poate altceva. Trebuie sa va gândiţi de ce ar interesa pe cineva şi să evidenţiaţi caracteristicile care vă deosebesc de celelalte afaceri de acelaşi gen.

Evidenţiază ceva comunicatul de presă? Folosiţi exemple reale din activitatea companiei, instituţiei sau organizaţiei prin care aceasta sa iasă în evidenţă. Arătaţi modul în care produsele, serviciile sau iniţiativele dvs. îndeplinesc nevoi sau satisfac cerinţe, evidenţiaţi beneficiile pe care le aduc. Daca prezentaţi un raport al activităţii companiei sau organizaţiei, o iniţiativă de partid sau ONG, explicaţi ce a dus la acea situaţie.

Prezentaţi întotdeauna fapte! Încercaţi sa nu împănaţi comunicatul de presa cu exagerări, cu enunţuri care nu se referă la fapte, dar suna mai degrabă a lauda. Jurnaliştii sunt sceptici. Un subiect care prezintă compania sau organizaţia într-o lumina prea favorabila poate sa scadă credibilitatea celui care îl lansează.

Alegeţi-va contextul publicării comunicatului de presă! Încercaţi să vă sincronizaţi cu evenimentele sau cu problemele aflate în discuţie publică. Asiguraţi-va că subiectul comunicatului dvs. nu este în afara preocupărilor societăţii.

Folosiţi diateza activă, nu pe cea pasivă! Diateza activă dă mai multă viaţă comunicatului de presă. În loc să spuneţi “Consiliul de Administraţie a fost entuziasmat de această idee”, e de preferat “Consiliul de Administraţie a adoptat această idee cu entuziasm”.

Economia de cuvinte. Folosiţi doar atâtea cuvinte cât sunt necesare pentru a vă prezenta subiectul. Evitaţi adjectivele de care nu este neapărat nevoie. Excesul de limbaj îi distrage atenţia cititorului de la subiect. Fiţi concişi şi daţi valoare cuvintelor.

Aveţi grija la limbajul specializat! Deşi în unele cazuri este nevoie de un jargon (cât se poate de limitat) pentru a face comunicatul cât mai uşor de găsit prin motoarele de căutare, încercaţi să folosiţi un limbaj cât mai comun, astfel încât să atragă atenţia cât mai multor cititori, nu doar anumitor specialişti.

Sursa: www.link2ec.ro



Resurse

  • Cum scriem un comunicat de presă

Statistica

  • 9453 comunicate de presă
  • 323 jurnalişti înscrişi
  • 129 instituţii/companii înscrise
  • 464 utilizatori înscrişi

Valid XHTML 1.0 Strict



Marketing si publicitate